Saturday, May 8, 2010

Serabut

Benar, dulu aku selalu lari ke sini bila aku tiada tempat untuk mengadu. Masa aku sedih, dan jiwa kosong, dan ketika aku perlukan seseorang untuk berkata kata, dan cuma senyap, dan cuma mendengar apa yang aku perlu katakan, dan setuju dengan semua benda tanpa perlu buat muka judgmental dan questioning benda yang aku tahu mungkin salah dan mungkin benar.

Seperti kisah kanak kanak hingusan. Ditengking kerana sebuah robot plastik 3 ringgit.

Mungkin aku kanak kanak itu. Tapi aku bukan lagi hingusan. Mungkin sedikit berhingus kalau tiba sakit selesema, tapi itu bukan point aku. Point aku adalah aku, kanak kanak itu, remaja sosial, pakcik dan nenek di luar sana, semua memerlukan seseorang untuk mengadu. Dan pick side. Kerana the least thing that they want when problems strangling their necks adalah kemunculan tiba tiba shrink tidak bertauliah datang untuk beri nasihat cliche.

Yes! Mungkin aku perlukan nasihat sekali sekala. Tapi semua nasihat itu, aku boleh fikir sendiri. Apa yang aku perlu hanyalah teman untuk duduk diam dan dengar semua benda. Tanpa buat muka judgmental, dan questioning.

Kalau kamu perlu berteka teki, aku rasa baik aku beri jawapan sekarang. Ya, aku ada masalah aku sendiri. Minta maaf aku terpaksa bercerita di sini.

Kerana Kamu masih lagi sepi. Tidur di atas tilam empuk. Bersama udara kering sejuk. Dan bermimpi. Aku tidak tahu kalau kalau kamu menipu. Aku cuba percaya.

Kerana Aku sayang Kamu.

No comments: