Monday, June 22, 2009

Abah Azman (Encik Abdul Jalal) Can Do Miracles

Azman's father spends most of his time at home, as what most of retirees will do. Being in AJ's family, each member has their own specialty, to be paraded at their workplaces, at home, almost to everyone. Kalau mereka berlakon dalam cerita X Men, mereka mungkin mutant generasi ke-3.

But they are no X Men. They are the people of Batu Pahat.


Satu hari, Bahrin berkata kepada Azman,

"Aku boleh buat sebut rrrrrrrr dengan hujung lidah keluar dari bibir sambil digigit dengan gigi" (aku tinggalkan tempat kosong sebab aku dah lupa Bahrin ada kelebihan apa *edit: Azman dah bagitau aku so aku dah penuhkan tempat kosong*. Tapi percayalah, ia sesuatu yang hebat).

Azman terkejut dan perplexed dan mesmerized dan bewildered dan gobsmacked dan felt like Bahrin adalah freak and bizarre at the same time. It was like a complete charcoal of difference sebab sebelum ini Bahrin adalah pendiam dan tidak pernah bongkak menunjukkan kelebihan diri.

Azman went home to tell his father about this miraculous event, that he hailed as the most magical act he ever saw in his life.

Abah Azman dengar sambil menguap. He did not look amazed as opposed to Azman's reaction.

"Abah boleh gosok gigi sambil bersiul"

Azman sekali lagi gobsmacked, perplexed dan cuba membuat aksi yang sama setiap pagi. Setiap kali Azman bersiul ketika menggosok gigi, foam dari ubat gigi yang penuh dalam mulut bersembur, dan agak sukar untuk menggerakkan berus gigi ketika acara siulan sedang dilakukan.

Azman gagal.

"Why don't you show me how lest you told be a big freaking lie"

Abah Azman pun membawa Azman ke bilik air.

Abah Azman tanggalkan gigi palsu beliau, dan mula menggosok sambil bersiul.

"FUCK. AKU LUPA ABAH AKU PAKAI GIGI PALSU"



AJ's family can do miracles.

2 comments:

Anonymous said...

For clarification.. Kawan aku "Baharin" bleh buat bunyi R (eg: rrrrrrr) sambil gigit ujung lidah.. astonishing.. tp tak sehebat abah aku.. siut.. cite ni ko letak kat blog..

epoyogusto said...

Eh bukan encik bahrin ke weh? Silap la bhai. takpe nanti aku isi tempat kosong